Mediedagen Göteborg 2014

JCI Göteborg har fått 3 biljetter till Mediedagen 12 november här i Göteborg. Är du intresserad av att gå kontakta Barbara Sturn. Först till kvarn!

Mod och relevans
Att arbeta som marknadschef och medieköpare idag innebär att du är i ständig förändring. Kundernas mediekonsumtion förändras i hög takt och nya kanaler kommer och går. Du måste kunna tänka strategiskt och långsiktigt kring din kommunikation samtidigt som det måste finnas ett stort mått av flexibilitet att snabbt nå ut med nya och kreativa marknadsföringsinsatser.

När det blir alltmer viktigt med dialog snarare än ropa ut sitt budskap måste man som marknadsförare våga släppa kontrollen och bjuda in och engagera sina kunder. Mod och relevans är temat för Mediedagen 2014. Dagen kommer att bjuda på talare som vågat tänka utanför boxen och som lyckats nå sin målgrupp på ett relevant sätt vid rätt tidpunkt.

Några av dagens ämnen:

  • Makten över varumärket – hur vågar du släppa kontrollen och skapa dialog?
  • Skapa en organisation som fungerar för framtidens kommunikation
  • Hur ska tid, resurser, mediebudget och internt fokus fördelas man skiftar från köpta till ägda mediekanaler?
  • Hur lyckas du vara relevant så att kunden upplever content som värdefullt innehåll och inte som reklam?
  • Medieuppföljning och mätning av effekten i digitala aktiviteter

Läs mer om mediedagen här!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *