JCI Halmstad årsmöte och årsfest den 8 februari

slottetFredagen den 8 februari höll JCI Halmstad Årsmöte och efterföljande Årsfest i Musikgemaket på Halmstad Slott. Ett tjugotal jaycees (inklusive JCI Göteborgs LP Ullrika Sellman med respektive samt familjen Uppmans två barn) deltog under kvällen. Efter en mycket god buffémiddag signerad Charlotte Swenson på Mobila Kocken fortsatte man till loungen på Hotell Scandic Hallandia ett stenkast bort.

En av kvällens höjdpunkter var givetvis utdelningen av årets utmärkelser inom JCI Halmstad. Med en kräftskiva som av flera senatorer och andra besökare beskrivits som ”kanske den bästa någonsin” och ett julklappsprojekt som slog nytt rekord i antal insamlade klappar,   fanns det ingen brist på åstadkommanden att belöna för 2012.

Utmärkelse för mest aktiva medlem i JCI Halmstad (Ulf Meuller Award, Donerad av senator 12254 Ulf Meuller)
Tilldelas: LP Daniel Hansson
Motivering: Med en energi som aldrig tycks sluta sina och med en genuin omtanke för medlemmarnas intressen och välbefinnande har han fortsatt slipa på formen för framtidens JCI Halmstad, ett långsiktigt arbete som kräver idogt deltagande och engagemang i kammarens alla projekt, aktiviteter och styrelsearbete. Personen har lyckats med att få in fler medlemmar och med att öka intresset för JCI Halmstad så väl för medlemmar, intressenter och näringsliv. Tack Daniel Hansson för en fantastisk insats under ditt år som LP.

Kräftan Award (donerad av JCS 1982)
Tilldelas: Christian Erlandsson
Motivering: Att utan erfarenhet av eget tidigare deltagande axla rollen som projektledare för JCI Halmstads största och internationellt välkända projekt, JCI International Crayfish Conference, kräver mod. Mycket mod! JCI Halmstad är mycket tacksamma för din insats som Kräftskivegeneral 2012, Christian Erlandsson.

Utmärkelse för mest aktiva arbetsgrupp i JCI Halmstad (JCI Sweden Award, donerad av Junior Chamber Sweden)
Tilldelas: Frida Eliasson (fd Tuovila)
Motivering: För en mycket god insats i att förvalta och vidareutveckla Julklappsprojektet tilldelas utmärkelsen för mest aktiva arbetsgrupp till projektledare Frida Eliasson (fd Tuovila).

Utmärkelse för främjande av kammarens festiviteter i JCI Halmstad, PartyPriset (donerad 1997 av the Royal Kitchen Club)
Tilldelas: Peter Uppman
Motivering: En i allmänhet gladlynt kis med gott festhumör som i rollen som värd tar allvarligt på att hålla snapsglasen välfyllda….och tömda. Inte minst då hemmet öppnades för homehosp vid årets kräftskiva går årets partypris till Peter Uppman.

Utmärkelse för mest aktiva kommittéordförande i JCI Halmstad (Stig Löfberg Award, donerad av senator 7714 Stig Löfberg 1987)
Tilldelas: Christian Erlandsson
Motivering: För ett bra förarbete inför kräftskivan med workshops och engagerande aktiviteter.

Utmärkelse för bäst dokumenterade projekt i JCI Halmstad (Scrapbook Award, donerad av senator 22816 Evert Grahn)
Tilldelas: Christian Erlandsson
Motivering: För ett bra förarbete inför kräftskivan med dokumenterade workshops agendor och möten.

Utmärkelse för mest aktiva nya medlem i JCI Halmstad, Baby Award (instiftad 1969)
Tilldelas: Frida Eliasson (fd Tuovila)
Motivering: För att med energi, fokus och engagemang deltagit vid kammarens aktiviteter och projekt, inte minst som projektledare för julklappsprojektet, en roll hon axlade med bravur, tilldelas 2012 års Baby Award till Frida Eliasson (fd Tuovila).

Utmärkelse för mest internationella medlem i JCI Halmstad (Liljenqvist Award, donerad av senator 2695 Ingemar Liljenqvist) delas ej ut för 2012.